Tarayıcılarımızın URL’lerine Yahoo yazmaktan başka çaremizin olmadığı yıllarda (Z kuşağı bunu bilmez), kaynak arama ve bilgiye ulaşma hezeyanlarında boğulurken, başımızdan aşağı bir bardak soğuk su dökmek için koşan Google, günümüzde de düzenli olarak yayımladığı raporlarla soğuk su etkisi yaratma misyonunu sürdürüyor.
2015 yılında Think with Google kanalıyla paylaşıma sunulan ‘Micro-Moments’ (Mikro-Anlar) raporu da Google’ın dijital dünyaya armağan ettiği son cold crash’lerden biri.
Değişen tüketici davranışlarına yönelik stratejiler geliştiren ve Be There (Orada Ol), Be Useful (Kullanışlı Ol), Be Quick (Hızlı Ol), Connect the Dots (Noktaları Birleştir) olmak üzere 4 ayrı bölümden oluşan ‘Micro-Moments’ raporu neler söylüyor bakalım:
Be There (Orada Ol)
Google, araştırmalara göre; tüketicilerin fiziksel olarak bir mağazada olsalar dahi satın alma inisiyatiflerini, mobil cihazları üzerinde yaptıkları araştırmalar eşliğinde kullandıklarını söylüyor. Hatta yalnızca satın alma alışkanlıklarının değil; gün içinde herhangi bir konuya dair beliren soru işaretine ait cevabın da mobil aramalarla bulunduğunu açıklıyor.
Rakamlara gelince onlar da oldukça dikkat çekici.
Yalnızca mobilde görünür olarak marka bilinirliğini %46 arttırmanın mümkün olduğunu söyleyen Google, akıllı telefonlarından arama yapanların yarısından çoğunun da yeni marka ya da ürün keşfedebildiğini vurguluyor.
Google’a göre; ‘Orada ol’manın 4 anahtarı var:
“I want to know moments.” (“Bilmek istiyorum.”)
Tüketiciler, herhangi bir şey araştırırken ilham veren ve kullanışlı bilgilere ihtiyaç duyuyor. Akıllı telefon kullanıcılarının %66’sı, TV’de gördükleri herhangi bir ürünle ilgili daha fazla bilgi için mobil cihazlarına yöneliyor.
Bu pazarlama sektörü ve şirketler için önemli bir ‘an’. Google; eğitici, bilgilendirici ve eğlenceli içeriklerle bilme/öğrenme isteğine karşı, markaları hazırlıklı olmaya davet ediyor.
“I want to go moments.” (“Gitmek istiyorum.”)
Tüketiciler, bir mağazadan ürün satın almak istediklerinde; mobil cihazlarındaki konum uygulamalarından yararlanabiliyor. Bu durumda ‘Orada ol’mak, fiziksel mağaza ve dijital arasındaki köprüyü kurmayı zorunlu kılıyor. ‘Micro-Moments’ araştırmasına göre; son 2 yılda konum uygulamalarının kullanımının 2 kat arttığı görülüyor.
Sektördeki markaların, tüketicilerin bu bilgi (yol tarifi, çalışma saatleri, ulaşım koşulları vb.) arayışını yanıtlıyor olması gerekiyor.
“I want to do moments.” (“Yapmak istiyorum.”)
Satın alma öncesi ya da sonrası fark etmeksizin; tüketiciler “Nasıl?” sorusuyla beraber yardıma ihtiyaç duyduklarında, doğru içerikle ‘Orada ol’mak büyük önem taşıyor. YouTube üzerinde “Nasıl?” aramaları yıldan yıla %70 oranlarında artmayı sürdürüyor.
Google; ‘I want to do moments’ (‘Yapmak istiyorum’) tüketicilerine yönelik, örneğin; bir mutfak gereçleri markası üzerinden, markanın online platformlarında yiyecek ve kendi ürünlerini içeren bir dizi eğitici pişirme videosu yükleyebileceğine dair öneriler sunuyor. Bunun sadece tüketicinin ihtiyacını karşılamakla kalmayıp aynı zamanda marka bilinirliğini de etkileyeceğini vurguluyor.
“I want to buy moments.” (“Almak istiyorum.”)
Tüketiciler, bir satın alma işlemi yapmak istediklerinde, önce ürün hakkındaki yorum ve incelemelere göz gezdiriyor. Akıllı telefon kullanıcılarının %82’si, bir mağazada iken telefonlarına danışarak ürün hakkında daha kapsamlı bilgiye sahip olmaya gayret ediyor. Ayrıca tüketiciler, genellikle çeşitli online platformlardaki incelemeleri karşılaştırma eğilimi gösteriyor.
Google; tüketiciler için ürün incelemesi ve kullanıcı yorumları gibi alanlar yaratmanın markaya pozitif katkılar sağlayacağına değiniyor.
Be Useful (Kullanışlı Ol)
Google; markalara ve pazarlama şirketlerine, hedef kitlelerinin; kalp, zihin ve “dolarlarını” kazanmaları için önemli ipuçları veriyor.
Google, akıllı telefon kullanıcılarının %51’inin, aldıkları faydalı bilgiler sayesinde amaçladıkları markadan farklı bir markaya yönelmesini örnekleyerek; markalara, hedef kitlesindeki tüketicilerin amaçlarına yönelik net çıkarımlar yaparak o doğrultuda stratejiler belirlemesini öneriyor.
Be Quick (Hızlı Ol)
Mikro anların kısa ilham ya da talep patlamaları olduğunu söyleyen Google, tüketici katılımında uzun vadeli sadakat yaratabilmek için içeriklerin; kolay erişilebilir, kullanıcı dostu ve fonksiyonel bir site haritası içinde olması gerektiğini vurguluyor.
Özellikle satın alma adımında, işlemi tamamlamak için gereken adımların pratikliğinin önemli avantaj olduğuna değinen araştırma, uzun işlem adımlarının ve neredeyse sonu gelmeyecek sanılan aşamaların; tüketicileri, rakiplere yönelttiğini belirtiyor.
Connect the Dots (Noktaları Birleştir)
Birçok markanın hem geleneksel (fiziksel) hem de dijital dünyada varlıkları bulunuyor. Google, bu iki farklı zeminde ilerleyen uygulamaların birbiriyle; entegre, paralel ve çapraz stratejilerle kurgulanmasının markaya artı sağlayacağını söylüyor.
Bu aşamada marka olarak kendinize şu soruları sormanız gerekiyor:
- Dijital başarıyı tıklama oranları ile mi yoksa gerçek kazanç ile mi ölçüyoruz?
- Mağaza, uygulama ve çağrı merkezi dahil tüm mobil kaynaklı dönüşümlerin muhasebesini yapıyor muyuz?
- Ekiplerimiz hedefler ve sonuçlar hakkında iletişim kuruyor mu?
Eğer bir bardak soğuk su eşliğinde; Google’ın, gücünü istatistikler ve özelleştirilen verilerden alan bu sansasyonel raporu hakkında daha da “I want to know moments!” derseniz burayatıklayabilirsiniz.
Bunlar da ilginizi çekebilir:
17/03/2022
Sinnfluencer Kimdir? Ne İş Yapar?
Göz alıcı paketlerden fışkıran pahalı hediyeler, rüya destinasyonlarda boy…
20/10/2021
Pazarlamada ‘Yeşil Örtbas’: Greenwashing (Yeşil Aklama) Nedir?
İklim krizi gündemimize geldiğinden beri, doğal yaşam içerisindeki yerimizi…
31/12/2020
2020’nin Gayri Resmi Sözlüğü
Derler ki; zorlu koşullar, bu zorlukları ifade etmenin yeni yollarını ortaya…